حوت 22, 1395 13:40 Asia/Kabul
  • آموزش نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان در ولسوالی «شیندند» توسط نیروهای پاکستانی

مقامهای محلی در ولایت هرات تایید کرده‌اند که نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان در ولسوالی «شیندند» توسط نیروهای پاکستانی آموزش می‌بینند و حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،« حکمت‌الله حکمت» ولسوال شیندند گفت: اتباع پاکستانی نیز به دلیل آموزش نیروهای مسلح مخالف دولت به این منطقه از ولایت هرات رفت‌وآمد دارند و طالبان را پشتیبانی می‌کنند.

حکمت با اشاره بر اینکه تمامی نقاط منطقه‌ی «زیرکوه» در شیندند در تصرف طالبان مسلح می‌باشد، افزود: نیروهای مشترک امنیتی هیچ‌ پاسگاهی در این محل ندارند.

ولسوال شیندند اظهار داشت: هم اکنون مناطق "زیرکوه و پشت کوه" ولسوالی شیندند، زیر حاکمیت صد درصدی  طالبان قراردارد.

حکمت با تاکید بر این که  مخالفان دولت در 3 پایگاه نظامی و در قالب 18 گروه در همکاری کشورهای مختلف در این ولسوالی فعالیت ضد دولتی  دارند، افزود: تفنگداران مخالف دولت و طالبان پاکستانی در منطقه زیر کوه این ولسوالی حضور فعال داشته و حتی در ناامن سازی ولایت فراه و هرات تاثیر مستقیم دارند.

طرح تقسیم ولسوالی شیندند به پنج ولسوالی کوچکتر، 9 ماه پیش در دستور کار شورای امنیت ملی افغانستان به دلیل بهتر شدن وضع امنیتی صورت گرفت.

شش ماه از آغاز مراحل عملی تقسیم بزرگترین ولسوالی هرات به پنج واحد  اداری کوچک می‌گذرد اما تاکنون گام‌های عملی در این خصوص برداشته نشده‌است.

ولسوال شیندند، بر این نظر است که اگر شیندند به پنج ولسوالی کوچکتر تقسیم شود، تمرکز دشمن بر هم ریخته و نیروهای امنیتی توانایی اجرای عملیات‌های نظامی بیشتری را خواهند داشت.

در همین حال «جیلانی فرهاد»، سخنگوی والی هرات گفت: با عملی شدن طرح تقسیم ولسوالی شیندند به 5 ولسوالی مستقل نیروهای امنیتی تمرکز بیشتری بر مناطق مختلف این ولسوالی‌ها خواهند داشت و به طالبان نیز اجازه‌ی فعالیت‌های ضد دولتی را نخواهند داد.

 

 

کلیدواژه