داعش در ننگرهار از درختان جنگل‌ها و معادن برای ادامۀ جنگ استفاده میکند
(last modified 1396-01-15T06:15:28+00:00 )
حمل 15, 1396 10:45 Asia/Kabul
  • داعش در ننگرهار از درختان جنگل‌ها و معادن برای ادامۀ جنگ استفاده میکند

گلاب منگل، والی ننگرهار میگوید، بخش‌های از ننگرهار که معادن و جنگل دارند، نا امنند. طالبان و داعشی ها در این بخش‌ها معادن را استخراج می کنند و جنگل‌ها را قطع می کنند.

به گزارش رادیو دری، گلاب‌الدین منگل، والی ننگرهار، روز دوشنبه در یک گردهمائی در شهر جلال‌آباد گفت که هراس‌افگنان به ویژه داعش برای بقای خودشان درخت‌های جنگل‌ها را قطع میکنند و دست به  استخراج معادن می‌زنند.

وی گفت: «آن بخش‌های ننگرهار که معادن و جنگل دارند، نا امن هستند. طالبان و داعش در این بخش‌ها معادن را استخراج می کنند و جنگل‌ها را قطع می کنند. از این راه، این گروه‌ها درامد مالی دارند و این راه باید خشک شود.»

در این گردهمایی مقام‌های محلی، عالمان دین، بزرگان اقوام و اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز شرکت کرده بودند.

حاجی حضرت علی، عضو مجلس نمایندگان در این همایش گفت: «ما از رهبران حکومت هم از رییس جهمور اشرف غنی و رییس اجراییه عبدالله عبدالله شکایت داریم. مردم مشرقی برای آنان رأی دادند، اما اکنون این رهبران به آنان توجه نمی‌کنند و حقوق شان را برای شان نمی‌دهند.»

گسترش فساد اداری ، نه سپردن کار به اهل کار و نیز حضور چند ساله برخی از رئیسان در مقام هایشان از انتقاد های دیگر باشندگان حوزه شرق است.

لعل محمد درانی، معاون شورای ولایتی ننگرهار، گفت: «فساد در این جا به اوج خود رسیده است. برخی از رییس‌ها و ولسوال‌های بی‌سواد در این ولایت گماشته شده اند و از سوی زورمندان حمایت می‌شوند و هیچ نوع ظرفیت کاری ندارند.»

اما احمد ضیا مسعود، نمایندۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، در این نشست اطمینان داد که حکومت به مشکلات باشندگان حوزۀ شرق رسیده‌گی خواهد کرد.

 داعش هم‌اکنون در پنج ولسوالی ننگرهار فعالیت‌ دارد.