بروجردی: حمله آمریکا به افغانستان باعث افزایش ناامنی و تولید مواد مخدر شد
(last modified 1396-01-20T10:58:22+00:00 )
حمل 20, 1396 15:28 Asia/Kabul
  • بروجردی: حمله آمریکا به افغانستان باعث افزایش ناامنی و تولید مواد مخدر شد

«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: عملیات نظامی آمریکا در افغانستان باعث افزایش ناامنی و افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور شده است.

«علاء الدین بروجردی» روز یکشنبه در دیدار «فرانس میشل ملبین» Franz-Michel Mellbin سفیر و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در تهران با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و همپیمانان غربی‌اش در قبال افغانستان تصریح کرد: نبود شفافیت در سیاست‌های آمریکا در برابر گروه‌های تروریستی و استفاده دو گانه و ابزاری از این گروه‌ها به تداوم ناامنی و بحران در منطقه و افغانستان دامن زده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: سیاست اصولی ایران در افعانستان همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حمایت از برقراری آرامش و امنیت در این کشور بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اعلام حمایت ایران از دولت وحدت ملی افغانستان تأکید کرد: اقوام و مذاهب مختلف افغانستان بر اساس اصل همزیستی مسالمت آمیز درچارچوب وحدت ملی می‌توانند به روند صلح و ثبات در این کشور کمک کنند.

«فرانس میشل ملبین» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان هم در این دیدار گفت: سیاست اتحادیه اروپا مذاکره و گفت وگو میان گروه‌های مختلف و دولت افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار است.

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان همچنین با انتقاد از سیاست‌های پاکستان در حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان افزود: تشکیل ائتلافی قوی با حضور همه بازیگران منطقه‌ای از جمله ایران می‌تواند بر آینده سیاسی و اقتصادی افغانستان تأثیر مثبتی بگذارد.

 

کلیدواژه