رییس دفتر جنرال دوستم: با برکناری احمد ضیا مسعود به "بیداری وجدان رییس جمهور" باید شک کرد
(last modified 1396-01-29T04:59:09+00:00 )
حمل 29, 1396 09:29 Asia/Kabul
  • رییس دفتر جنرال دوستم: با برکناری احمد ضیا مسعود به

رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به شدت از برکناری نماینده فوق العاده رییس جمهور این کشور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، انتقاد کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری جمهور؛عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در صفحه فیسبوک خود نگاشته است:" ضیا مسعود در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، کوهی از اعتراضات و اهانت‌های هواخواهان خود را تحمل کرد و مشروعیت ترکیب ملی تیم تحول و تداوم را مهر تائید گذاشت".

 فرهمند افزوده:"کسی که پاس زحمات و فداکاری‌های احمد ضیا مسعود را نداند، به بینایی چشمان و بیداری وجدان ایشان باید شک کرد".

پیش از این، استاد عطا محمد نور والی بلخ نیز به این تصمیم ریاست جمهوری افغانستان واکنش نشان داده و خواهان توضیحات درباره برکناری آقای مسعود شده است.

والی بلخ در صفحهء رسمی فیسبوک اش نوشته است:" احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی و متعلق به خانواده قهرمان ملی این کشور است و داکتر عبدالله عبدالله نیز از نشانی جمعیت اسلامی وارد حکومت شده است، باییست آقای عبدالله توضیحات خویش را در این مورد ارایه بدارد".استاد عطا محمد نور نوشته است:"داکتر عبدالله عبدالله توضیح بدهد که موقف ایشان در این مورد چیست و با این رویداد چگونه برخورد می کند و‌ از حق مردم چطور پاسداری می نماید. ما منتظر پاسخ و واکنش داکتر عبدالله عبدالله هستیم".

اما دوا خانه مینه پال، معاون سخنگوی رئیس جمهورافغانستان ، در مصاحبه ای به صدای امریکا گفته است که آقای مسعود به دلیلی "ناکامی" در امور کاری اش، عزل شده است.

آقای مسعود تاکنون واکنشی نسبت به برکناری اش نداشته است اما گفته می شود که امروز (سه شنبه ۲۹ حمل) در یک نشست خبری در کابل حضور خواهد یافت.

احمد ضیا مسعود، برادر احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و معاون حزب جمعیت اسلامی این کشور است که پیش از این سمت معاون سابق ریاست جمهوری را نیز به عهده داشته است.آقای مسعود که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ، معاون اول زلمی رسول، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بود، در دور دوم انتخابات از تیم تحول و تداوم، به رهبری محمد اشرف غنی حمایت کرد.

بعد از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، آقای مسعود از سوی رئیس جمهور غنی به حیث نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، انتصاب شد.آقای مسعود در این اواخر از کارکرد های حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی، انتقاد کرده بود.