حضور گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در شهر مهترلام مرکز ولایت لغمان
(last modified 1396-02-09T10:07:35+00:00 )
ثور 09, 1396 14:37 Asia/Kabul
  • حضور گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در شهر مهترلام مرکز ولایت لغمان

بعد از گذشت پنج روز از آمدن حکمتیار به ولایت لغمان بالاخره قبل از ظهر روز شنبه در مهمانخانه ی والی ولایت لغمان در یک مراسم در حضور رسانه ها و تعدادی از فرماندهان حزب اسلامی و نمایندگان دولت افغانستان قرار گرفته سخنانی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حکمتیاردر این مراسم گفت از یک پروسه  مشکل اما خیلی مهم  پیوستن با پروسه  صلح گذشت و اینک امروز حضورخود را در کنار مردم اعلام میدارد.

 وی گفت خرسند است که پروسه پیوستنش به جریان صلح کاملا یک پروسه افغانی بود وتحت هیچگونه فشار خارجی قرار نگرفت.

  حکمتیار گفت نمی خواهد گذشته اش را دوباره یاد اوری نماید اما بر اینده صلح امیزو درخشان افغانستان تاکید کرد.

 وی از دیگر رهبران و سیاسیون کشور خواست تا یک افغانستان باثبات و به پای خود استاده را به نسل های اینده به میراث بگذارد.

  حکمتیار همچنین از دیگر جریانات سیاسی خواست تا برای بدست اوردن قدرت تجارب تلخ گذشته را تکرار نکنند بلکه یکدیگر پذیری را تحمل و به نمایش بگذارد .

وۍ گفت کسانی که در مسجد انتحار میکنند ویا مسلمانی را در مسجد در حالیکه نماز بپا میدارد میکشند و یا همچنین مسجد را منفجر می کنند  مسلمان نیستند بلکه دشمن خدا ورسول خدا هستند.

  حکمتیار خطاب به طالبان گفت در صورتی که شما راه خدا و دین خدا را انتخاب نمایید من درکنار شما خواهم بود ودر صورتیکه به اعمال کنونی تان ادامه دهید  اولین دشمن شما خواهم بود.

  حکمتیار به مردم اطمینان داد که صلح در افغانستان به زودی تامین خواهد شد و به مردم لغمان اطمینان داد که پروسه تامین صلح در کشور از همین ولایت اغاز خواهد شد و مردم در آینده ای نه چندان دور ثمره تلاشهای وی را در خصوص تامین صلح مشاهده خواهد کرد.

 رهبر حزب اسلامی همچنین خطاب به جامعه جهانی گفت توقع ما این است که کشورهای منطقه افغانستان از پروسه صلح بین الافغانی حمایت کنند.

در این مراسم همچنین  محمد اکرم خپلواک ریس دارالنشای شورای عالی صلح و مسئول تطبیق توافقنامه دولت با حزب اسلامی سخنرانی کرد و گفت حکومت به تمامی مفاد توافقنامه بین حکومت و حزب اسلامی متعهد است و قرار است در هفته ی اینده رهبری حزب اسلامی افغانستان وارد کابل شود وبا رئیس جمهور کشور  ودیگر مقامات  بلند رتبه ی دولتی دیدار خواهد داشت.

 

کلیدواژه