ربوده شدن13 تن از بستگان یک فرمانده‌ی پلیس محلی طالبان مسلح در ولایت غور
(last modified 1396-02-12T12:22:14+00:00 )
ثور 12, 1396 16:52 Asia/Kabul
  • غور
    غور

طالبان مسلح در ولایت غور در غرب افغانستان 13 تن از بستگان یک فرمانده‌ی پلیس محلی را ربوده و به مرکز فرماندهی‌شان منتقل کردند.

مسئولان محلی در ولایت غور ضمن تایید این رویداد گفته‌اند: طالبان با این اقدام سعی در ایجاد وحشت در بین مردم کرده و تلاش دارند تا جوانان را از پیوستن به صفوف نیروهای مسلح  بازدارند.

«عبدالحی خطیبی»، سخنگوی والی غور در گفت‌وگو با رادیودری حضور نیروهای مسلح دولت را در برخی قریه‌های این ولایت تایید کرد و گفت: ربوده شدن تعدادی از مردم غیرنظامی توسط طالبان در غور نشان می‌دهد که افراد این گروه ضعیف شده‌ و نمی‌توانند در مقابل نیروهای امنیتی مقاومت کنند و به همین دلیل اقدام به آزار و اذیت افراد غیر مسلح می‌کنند.

خطیبی با اشاره بر اینکه نیروهای طالبان قبلا نیز به این فرمانده پلیس محلی هشدار داده بودند که دولت افغانستان را ترک کند و به گروه طالبان بپیوندد، افزود: این قوماندان محلی پلیس این خواسته‌ی طالبان را رد کرده و پافشاری دارد در برابر این گروه تا آخرین لحظه خواهد رزمید.

سخنگوی والی غور تصریح کرد: اگرچه تا کنون از سرنوشت افراد ربوده شده خبری در دست نیست، اما ادارۀ محلی غور از طریق رهبران قومی در تلاش است تا این 13 تن را از چنگ طالبان رها کند.

تا کنون در این رابطه طالبان نیز ابراز نظری نکردند.
تحرکات ضد دولتی طالبان در بخش‌هایی از ولسوالی دولینه در این هفته افزایش داشته و باعث نگرانی مردم شده‌است.

اما مسئولان دولتی تاکید کردند: جای هیچ نگرانی نیست و نیروهای دفاعی وامنیتی تهدیدات احتمالی را مدنظر دارد و برای مقابله با آن برنامه‌های مشخصی را روی دست گرفته شده‌‌است.

از چند روز گذشته تا کنون تعدادی از افراد وابسته به گروه طالبان در بخش‌های از ولایت غور جابجا شده و تلاش دارند تا ولسوالی «شهرک» در غرب این ولایت را از کنترل دولت خارج و مهم‌ترین مرکز نظامی شان را در این منطقه ایجاد کنند.