نگرانی مردم هرات از اختلافات و ناهماهنگی مسوولان این ولایت و ناامنی های موجود
(last modified 1396-02-23T07:19:29+00:00 )
ثور 23, 1396 11:49 Asia/Kabul

به گزارش خبرنگار رادیو دری، افزایش ناامنی‌ها، مشکلات اجتماعی، بی‌کاری، نبود هماهنگی درست در بین ادارات دولتی و عدم توسعه‌ی شهری در ولایت هرات مردم و فعالان مدنی را نگران کرده‌است.

اختلاف دیدگاه‌های مسئولان محلی در هرات که سبب شده بسیاری از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ی شهری به پایه‌ی اکمال نرسد تازگی ندارد.

چند سال قبل هم همین اختلافات بین «داودشاه سبا» والی وقت و «محمد سلیم تره‌کی» شهردار هرات باعث شد تا پروژه‌های عمرانی در این ولایت نیمه‌ کاره بماند و حتی داودشاه سبا مجبور شد از سمتش استعفا دهد.

حالا هم نبود یک برنامه‌ درست و عدم هماهنگی دربین مسئولان ارشد دولتی در هرات نگرانی مردم این ولایت را بر انگیخته‌ است.

فعالان مدنی در هرات چند دستگی در مرکز افغانستان را باعث تشدید این اختلاف نظرها در هرات عنوان کردند.

«اشرف سادات» از کنشگران مدنی در هرات بر این باور است که اگر این اختلافات و عدم همدیگر پذیری در بین مسئولان وجود داشته باشد، این مردم افغانستان هستند که ضرر کرده و خواهند کرد.

همین موارد باعث شده تا مردم و نهادهای مدنی در هرات گردهمایی هایی را به دلیل بررسی این اوضاع و جستجوی راه حل مناسب برگزار کنند.

افزایش ناامنی‌ها، مشکلات فراوان اجتماعی، خشونت‌های خانوادگی، عدم توسعه‌ درست شهری، فساد اداری و بروز اختلافات در بین مسئولان دولتی از جمله موضوعاتی‌است که در این جلسات بر روی آن‌ها بحث شده‌است.

«شفیق بهروزیان» فعال مدنی در هرات که این همایش‌ها را از نزدیک بررسی کرده بر این باور است که عدم تفاهم بین مسئولان شهرداری با والی هرات، تقابل دیدگاه‌ها بین برخی ادارات دولتی و نبود باور و اعتماد بین شورای ولایتی و دفتر والی در حال افزایش است و این روند به ضرر مردم می‌باشد.

از جانب دیگر مسئولان محلی در هرات عدم هماهنگی در بین ادارات دولتی را رد کرده و تاکید دارند که تفاهم در همه‌ بخش‌ها وجود دارد.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات به رادیو دری گفت:  به دلیل رشد و توسعه‌ی ولایت هرات و هم‌چنان اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی و بازسازی همدیگر پذیری خوبی در بین مسئولان وجود دارد.

مردم هرات بر این باورند که این اختلاف نظرها بیشتر به ضرر مردم است وباید مسئولان دولتی به حال مردم نیز توجه داشته باشند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.