سرطان 14, 1396 16:15 Asia/Kabul

باشند گان ولسوالی بهارک ولایت تخار صبح امروز شاهراه اصلی ولسوالی ها ی ماواری کوکچه را در پیوند به نشنیدن خواست های شان از سوی حکومت محلی تخار مسدود کرده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مردم می گویند داش های خشت که در منطقه چایله ولسوالی بهارک در نزدیکی شهر ایجاد شده باید مسدود شود، از سوی دیگر شماری از باشنده گان روستای چایله ولسوالی بهارک که رقم شان به ده ها تن میرسد نیز دست به اعتراض زده خواستار فعالیت داش های خشت اند.

عبدالخلیل عزیزی فرمانده پولیس ولسوالی بهارک میگوید داش های خشت در منطقه چایله ولسوالی بهارک فعال است، برای مسدود کردن این داش ها حکم محکمه نیاز است.

معترضین میگویند از چندی به این سو از حکومت خواسته اند که داش های خشت که در منطقه چایله ولسوالی بهارک فعالیت میکند را مسدود کنند، اما خواست های آنان از سوی مسئولین حکومت محلی تخار شنیده نشده است.

مردم میگویند دود برخواسته از داش های خشت باشنده گان محل را مصاب به امراض کرده و همچنان به مزارع دهاقین ضرر رسانده است.

از سوی دیگر شماری از کارگران داش های خشت که رقم شان به ده ها نفر می رسید در منطقه چایله ولسوالی بهارک به شاهراه ماروایی کوکچه آمده اند میگویند با بسته شدن داش های خشت آنان بی کار می شوند. آنان میگویند داش های خشت نباید مسدود شود.

خلیل عزیزی فرمانده پولیس ولسوالی بهارک ولایت تخار میگوید رئیس محکمه استیناف ولایت تخار طی یک نامه به پولیس دستور داده تا حکم محکمه داش های خشت نباید فعالیت بکند، از همین رو پولیس برای مالیکن داش  اجازه خشت زدن نداده است.

هم اکنون چهار داشت خشت پزی در یک محل در منطقه چایله ولسوالی بهارک فعالیت دارد، معترضین میگویند اگر به خواست های شان رسیده گی نشود شاهراه هم چنان مسدود می ماند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان برزگر موجود است.