ولایتی: جنایات میرزااولنگ افغانستان دل هر آزاده ای را به درد می آورد
(last modified 1396-05-20T09:29:57+00:00 )
اسد 20, 1396 13:59 Asia/Kabul
  • ولایتی: جنایات میرزااولنگ افغانستان دل هر آزاده ای را به درد می آورد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران تصریح کرد: فجایع و جنایات دردآور و جانسوز منطقه میرزا اولنگ افغانستان دل هر آزاده ای را به درد می آورد.

بیش از 50 تن از مردم منطقه « میرزا اولنگ » در ولایت سرپل افغانستان به دست گروههای تروریستی کشته شده اند. دهها نفر دیگر این منطقه نیز همچنان در اسارت گروه های تروریستی هستند.

«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز جمعه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: سلاخی کودکان و تیرباران گروهی مردم مظلوم از سوی گروه های تروریستی داعش و طالبان در سایه سکوت جهانی ، مراجع بین‌المللی و برخی کشورهای غربی مدعی دروغین مبارزه با تروریسم دور از انتظار نیست.

ولایتی تصریح کرد: ایران به عنوان سیاست اصولی هر گونه تروریسم و با هر شکلی را چه در افغانستان ، عراق و سوریه و چه در پاریس و برلین و لندن محکوم می کند و با صداقت و با هدف حمایت از مظلوم، چندین سال در برابر این تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری ایستادگی کرده است.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی باید عزم و اراده جدی را برای ریشه کنی و نابودی گروههای تروریستی به کار بندد که این اقدامات وحشیانه محدود به این منطقه و مردم مظلوم آن نخواهد بود، بلکه صلح، ثبات و آرامش جهانی را به مخاطره انداخته و خواهد انداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران افزوده است: مقامات ملی و محلی افغانستان باید برای سامان بخشیدن به اوضاع فاجعه آمیز انسانی و آزادسازی منطقه از دست تروریست های داعش و طالبان ، هر چه سریع تر اقدام کنند.

 

کلیدواژه