سناتور آمریکایی: راهبرد ترامپ درباره افغانستان هولناک است/ کنگره اختیار اعلام جنگ را از ترامپ بگیرد
(last modified 1396-06-01T02:51:07+00:00 )
سنبله 01, 1396 07:21 Asia/Kabul
  • سناتور آمریکایی: راهبرد ترامپ درباره افغانستان هولناک است/ کنگره اختیار اعلام جنگ را از ترامپ بگیرد

سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی آمریکا راهبرد جدید رئیس جمهوری آمریکا درباره افغانستان را هولناک خواند و از کنگره خواست اختیار اعلام جنگ را از «دونالد ترامپ» سلب کند.

به گزارش رادیو دری، «رند پال» Rand Paul روز سه شنبه تاکید کرد کنگره باید هرچه زود تر برای سلب اختیار اعلام جنگ از سوی رئیس جمهوری این کشور، رای گیری کند.

این سناتور جمهوریخواه با تمسخر گرفتن اندیشه های ترامپ، وی را به نداشتن شهامت کافی برای خاتمه بخشیدن به ماجراجویی های نظامی این کشور متهم کرد و افزود استراتژی جدید ترامپ حاصلی جز کشته شدن شمار بیشتری از جوانان آمریکایی و صرف میلیارد ها دلار نخوهد داشت.

«دونالد ترامپ» روز دوشنبه از راهبرد جدید کاخ سفید در افغانستان خبرداد و گفت بیش از چهار هزار  نظامی امریکایی دیگر به افغانستان اعزام می کند.

تصمیم دولت آمریکا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان در حالی است که ژنرال «جان نیکلسون» John Nicholson فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان روز دوشنبه به شکست آمریکا در جنگ افغانستان اذعان کرد و گفت: هزینه شکست واشنگتن در افغانستان  غیرقابل جبران است.

در حال حاضر 13 هزار نظامی خارجی از جمله ده هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند .

آمریکا و متحدانش در سال 1380 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش برد اما از آن تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.


 

کلیدواژه