آل حبیب: ایران از تلاش دولت افغانستان برای رسیدن به صلح حمایت می کند
(last modified 1396-07-05T03:53:46+00:00 )
میزان 05, 1396 08:23 Asia/Kabul
  •  آل حبیب: ایران از تلاش دولت افغانستان برای رسیدن به صلح حمایت می کند

معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بر اقدام هماهنگ جامعه بین الملل برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران از تلاش دولت افغانستان برای رسیدن به صلح حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری،«اسحاق آل حبیب» روز سه شنبه در نشست شورای امنیت که به بررسی اوضاع افغانستان اختصاص داشت با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل که در آن بر ادامه وخامت اوضاع امنیتی و رشد خشونت در این کشور تاکید شده است خاطر نشان کرد این گزارش نشان می دهد افغانستان پس از گذشت بیش از یک دهه از تهاجم آمریکا، امن‌تر نشده است.

در گزارش «آنتونیو گوترش» آمده است، میزان خشونت ها در افغانستان با رشد سه درصدی، به بالاترین حد خود از سال 1380 رسیده است.

آمریکا و متحدانش در سال 1380 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین به کشتار غیرنظامیان افغانستان به ویژه شیعیان این کشور  توسط گروه های تروریستی از جمله طالبان و داعش اشاره کرد و گفت: افزایش و تنوع گروه های تروریستی در افغانستان اقدام هماهنگ جامعه بین الملل را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ضروری می سازد.

آل حبیب افزود جامعه بین الملل باید به حمایت خود از دولت وحدت ملی افغانستان در مبارزه با گروه های تروریستی و حامیانشان ادامه دهد.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از میلیون ها پناهجوی افغان نیز اشاره کرد و گفت: درهای مدارس ایران در سال تحصیلی جدید نیز مانند گذشته به روی صدها هزار کودک افغانستانی باز است.

«اسحاق آل حبیب» افزود، بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ کودک افغانستانی حتی کودکان مهاجران غیر قانونی نباید از خدمات آموزشی محروم شوند و مدارس ایران موظف به ثبت نام آنها هستند.

 

کلیدواژه