میزان 09, 1396 15:30 Asia/Kabul

مراسم روز عاشورای حسینی (ع) سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فرزندان و یاران وفادارشان در کابل و سایر نقاط افغانستان با حضور با شکوه مردم افغانستان برگزار شد.

 « محمد اشرف غنی » امروز به مناسبت عاشورای حسینی با حضور در مسجد « امام زمان ( عج ) » در منطقه خیرخانه کابل گفت  مقاومت ما در برابر توطئه ها و پرده برداشتن از اهداف شوم تفرقه افکنان، از قیام امام حسین ( ع ) الگو گیری شده است.

رئیس جمهور افغانستان افزود  وفاداری به آرمان‌های امام حسین ( ع )می‌طلبد  صفوف خود را منسجم ‌تر، دست‌ها را محکم ‌تر و دل‌ها را عمیق تر از همیشه به یکدیگر پیوند دهیم.

اشرف غنی تصریح کرد : افغانستان نمونه خوبی از همزیستی مذاهب اسلامی است که به رغم تلاش‌های مکرر دشمنان، هیچ رخنه‌ ای میان مردم این کشور بوجود نیامده است ، عناصر خشونت طلب و فرصت طلب که در پی دامن زدن به احساسات تنش آلود میان پیروان مذاهب هستند ، جایی در میان مردم افغانستان ندارند.

وی افزود  اگر دیروز امام حسین(ع) و یاران با وفایش در میدان کربلا در مقابل « شِمر، یزید و ابن زیاد » ایستادند و بخاطر آرمان‌های بزرگ خویش جام شهادت نوشیدند، امروز فرزندان افغانستان درصفوف نیروهای امنیتی و دفاعی با همان تعهد مقابل تروریست‌ها می‌رزمند و برای دفاع از مردم خود قربانی می‌دهند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.