مخالفت پارلمان افغانستان با درج «قومیت»،«دین» و «ملیت» در شناسنامه‌های الکترونیکی
(last modified 1396-08-09T04:58:55+00:00 )
عقرب 09, 1396 09:28 Asia/Kabul
  • مخالفت پارلمان افغانستان با درج «قومیت»،«دین» و «ملیت» در شناسنامه‌های الکترونیکی

پارلمان افغانستان باردیگر با فرمان تقنینی رئیس جمهوری این کشور برای تعدیل قانون ثبت احوال برای درج قومیت، ملیت و مذهب در شناسنامه‌های الکترونیکی افراد مخالفت کرد. 

به گزارش رادیو دری،  رئیس جمهور افغانستان طی فرمان تقنینی برای تعدیل قانون ثبت احوال، درج قومیت، ملیت و دین در شناسنامه‌های الکترونیکی را صادر کرده بود.

«میرداد نجرابی» رئیس کمیته امنیت داخلی پارلمان افغانستان، فرمان تقنینی  اشرف غنی برای تعدیل قانون ثبت احوال را پیشنهاد کرده بود که با اکثریت آرای نمایندگان افغان رد شد.

«عبدالحی آخندزاده» از اعضای این کمیسیون هم گفت که برخی از کمیسیون‌های پارلمان با درج قومیت و ملیت در شناسنامه‌های جدید مخالف هستند و تاکید دارند که فقط باید دین در آن درج شود و تعدادی نیز طرفدار درج ملیت هستند و برخی نیز طرفدار قانون قبلی هستند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز اعلام کرد که با اکثریت آرای نمایندگان افغان فرمان تقنینی رئیس جمهور افغانستان رد شد و قانون گذشته ثبت احوال به جای خود باقی است.

بر اساس قانون گذشته ثبت احوال، در صفحه شناسنامه الکترونیکی افراد باید از واژه‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان، نام و ولایت اتباع این کشور ثبت شود.