تاکید شورای عالی صلح افغانستان بر مذاکره با طالبان برای پایان جنگ در این کشور
(last modified 1396-09-15T14:45:17+00:00 )
قوس 15, 1396 19:15 Asia/Kabul
  • تاکید شورای عالی صلح افغانستان بر مذاکره با طالبان برای پایان جنگ در این کشور

رهبری شورای عالی صلح افغانستان که به تازگی از سفر اندونیزیا برگشته در یک نشست خبری اعلام کرد، اندونیزیا بزرگترین نشست شورای علمای دینی جهان را برای برقراری گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و گروه های مخالف برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، کریم خلیلی رییس شواری عالی صلح افغانستان گفت  از 5 ماه پیش روی این برنامه کار کرده اند و حکومت اندونیزیا نیز آمادگی اش را برای این برنامه پذیرفته است.

 خلیلی میگوید هدف از این سفر و در کل هدف شورای عالی صلح ختم جنگ در کشور و برقراری صلح با گروه های مخالف حکومت افغانستان است و از اینرو حکومت اندونیزیا وعده برگزاری بزرگترین نشستی را داده است که در آن بیشتر علمای دین از سراسر جهان برای ارائه راه‌حل در مورد تامین صلح در افغانستان تلاش میکنند.

اکرم خپلواک رییس دارالانشای شواری عالی صلح نیز تاکید دارد که حکومت افغانستان راهبرد مشخصی را برای برگزاری نشست ها و کشانیدن گروه های مخالف روی میز مذاکرات صلح دارد، و هرنوع برنامه را که گروه های مخالف برای برقراری صلح تقاضا دارند حکومت افغانستان حاضر به برگزاری آن است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حکومت وحدت ملی بارها برای به مذاکره کشانیدن طالبان تلاش کرده، اما این گروه همواره درخواست‌های صلح طلبی دولتمردان را رد کرده‌است.