معاون وزیر فرهنگ افغانستان: افراط‌گرایی و خشونت‌ورزی تهدیدی مشترک برای همگان است
(last modified 1396-10-23T12:15:48+00:00 )
جدی 23, 1396 16:45 Asia/Kabul
  • معاون وزیر فرهنگ افغانستان: افراط‌گرایی و  خشونت‌ورزی تهدیدی مشترک برای همگان است

معاون وزیر فرهنگ افغانستان روز شنبه با تاکید بر اینکه افراط‌گرایی، خشونت‌ورزی و رقابت‌های ناسالم در منطقه، تهدیدی مشترک برای همگان است تصریح کرد باید با گفتگو، مفاهمه، شناخت تاریخی از یکدیگر و احترام متقابل با این تهدیدات مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، «سید حسین فاضل آغا سنچارکی» روز شنبه در نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی در تهران با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران بابت میزبانی این اجلاس، آن را فرصت مغتنمی برای کشورهای منطقه و همسایه دانست که با گفتگو و تعامل به سمت همگرایی، همدلی و یکپارچگی بیشتر بروند.

معاون وزیر فرهنگ افغانستان گفت: تجربه تاریخی ملل جهان نشان داده تعامل جز از مسیر مفاهمه و توسل به فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی مشترک، ایجاد نمی‌شود.

«سید حسین فاضل آغا سنچارکی» افزود : هیچ کشوری با استفاده از تروریسم، لشکرکشی و تهاجم نظامی به جایی نرسیده است و  نخواهد رسید.

نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، امروز (شنبه ) با حضور 70 اندیشمند و شخصیت علمی و فرهنگی از 20 کشور آسیایی در تهران آغاز بکار کرد.

این اجلاس شامل سه کمیسیون‌‌ با عنوان  "شرق آسیا" در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، کمیسیون "شبه‌ قاره" در دانشگاه فرودسی مشهد و کمیسیون "آسیای مرکزی و قفقاز" در بابلسر مازندران به مدت سه روز برگزار می شود.