سرلشکر باقری: ملت افغانستان با توطئه در حال توسعه آمریکا مقابله خواهد کرد
(last modified 1396-11-17T13:04:50+00:00 )
دلو 17, 1396 17:34 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: ملت افغانستان با توطئه در حال توسعه آمریکا مقابله خواهد کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به توطئه جدید آمریکایی‌ها مبنی بر انتقال داعش به افغانستان گفت: ملت افغانستان با این توطئه در حال توسعه آمریکایی‌ها مقابله خواهد کرد.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکایی‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که به بهانه مقابله با تنش در منطقه جنوب غرب آسیا حضور دارند، اظهار کرد: بر این اساس اگر منطقه آرام باشد، قاعدتاً باید آن‌ها ارتش خود را جمع کنند و بروند تا کشورهای منطقه خودشان امنیت را تامین کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: آمریکایی‌ها وقتی که دیدند در عراق و سوریه، داعش و گروه‌های سازمان یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آن‌ها را به افغانستان منتقل کردند که اکنون انفجار، ترور و جنایات در این کشور مشاهده می شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ایران اعتقاد دارد این توطئه آمریکایی‌ها در حال توسعه است و مردم افغانستان، دست در دست هم با آن مقابله خواهند کرد تا هیچ یک از گروه‌های تروریستی و دست‌نشانده آمریکا در منطقه حضور نداشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 30 ژانویه 2018 (10 دلو) در ابتدای جلسه درس خارج فقه، با ابراز تأسف عمیق از کشتار مردم بی‌گناه در حملات تروریستی اخیر افغانستان گفتند: هدف آمریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

کلیدواژه