وزیر کشور پاکستان: قدرت گرفتن داعش در افغانستان زنگ خطری برای منطقه است 
(last modified 1396-11-18T07:15:02+00:00 )
دلو 18, 1396 11:45 Asia/Kabul
  •  وزیر کشور پاکستان: قدرت گرفتن داعش در افغانستان زنگ خطری برای منطقه است 

وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه حدود نیمی از خاک افغانستان در اختیار تروریست‌ها است، قدرت گرفتن داعش را زنگ خطری برای کل منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری به نقل از جیو تی وی، احسن اقبال با اشاره به تنش‌های اخیر میان اسلام آباد و کابل اظهار داشت: نباید این اختلافات سبب افزایش قدرت تروریستها شود.

وزیر کشور پاکستان تصریح کرد: قدرت گرفتن داعش در افغانستان زنگ خطری برای کل منطقه است و از طرفی دیگر کاشت مواد مخدر در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

احسن اقبال فشارهای موجود بر پاکستان را حاصل همکاری در جنگ افغانستان دانست و گفت: تنش میان آمریکا و پاکستان تنها به سود تروریست‌ها خواهد بود.

احسن اقبال اضافه کرد: جنگ چهار ساله ما با تروریسم باعث ریشه کن شدن آنها در پاکستان شد و اتحاد تمام ادارات و سازمان‌های امنیتی چنین پیروزی را رقم زد.

وزیر کشور پاکستان به خسارت 120 میلیارد دلاری کشور در طول دوران جنگ افغانستان اشاره کرد و افزود آمریکا و متحدانش باید به هزاران قربانی ما احترام بگذارند.

پس از اتهام‌زنی ترامپ به پاکستان، مقامات پاکستانی می‌گویند آمریکا با متهم کردن پاکستان قصد دارد بر شکست های خود در افغانستان سرپوش بگذارد.

 

کلیدواژه