تدابیر ویژه امنیتی در آستانه حضور رهبران چهار کشور عضو تاپی در هرات
(last modified 1396-12-02T07:51:17+00:00 )
حوت 02, 1396 12:21 Asia/Kabul
  • تدابیر ویژه امنیتی در آستانه حضور رهبران چهار کشور عضو تاپی در هرات

بر اساس گفته‌های مسئولان محلی در هرات قرار است تا 3 روز دیگر بلندپایه ترین مقام‌های دولتی کشورهای عضو این پروژه به هرات سفر کنند و طی مراسم‌های ویژه‌یی این پروژه‌ها افتتاح شود.

صدها نیروی امنیتی به دستور وزیر داخله افغانستان در تقریبا همه نقاط شهر هرات مستقر شده‌اند و رفت وآمدها را زیر نظر دارند.

در اطراف محل‌هایی که قرار است مهمانان داخلی و خارجی به منظور افتتاح این پروژه مهم حضور یابند تمهیدات امنیتی بیشتری اتخاذ شده و حتی از هم اکنون رفت‌وآمدهای هرگونه خودروهای دولتی و خصوصی به این مکان‌ها ممنوع شده‌است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات به رادیو دری گفت: برای مهمانان کارت ورود به این مناطق درنظر گرفته شده و سایر شهروندان برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم آغاز کار تاپی با مسئولان امنیتی همکاری کنند و در این یکی دو روز از وسایل نقلیه استفاده نکنند.

فرهاد با اشاره بر حساس بودن موضوع و حضور نیروهای ویژه نهاد ریاست جمهوری در شهر هرات تاکید کرد: این همه تدابیر امنیتی به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم است.

در همین حال «سیداحمد محمدی» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات گفت: از امروز 4 شنبه ورود موترهای باربری از مسیرهای اسلام قلعه، تورغندی، شیدایی و میرداوود به شهر هرات به مدت 5 روز به منظور جلوگیری از ازدحام و ترافیک در جاده‌های هرات و تامین امنیت بهتر ممنوع می‌باشد.

محمدی با بیان اینکه خودروهای فاقد جواز رانندگی توسط منسوبان امنیتی ضبط و به پارکینگ منتقل خواهد شد، از شهروندان هرات خواست تا با پلیس ترافیک همکاری کنند.

در همین حال شهروندان هرات نیز آمادگی‌هایشان را به منظور همکاری با مقام‌های محلی و امنیتی به دلیل هرچه بهتر برگزار شدن مراسم افتتاحیه پروژه تاپی اعلام کرده و تاکید کردند: تاپی مربوط همه مردم افغانستان است و کمترین کاری که می‌شود برای آن انجام داد رعایت مقررات در این چند روز از سوی مردم است.

از سوی دیگر کارشناسان نیر بر این باورند که راه‌اندازی طرح‌های مهم اقتصادی برای شکوفایی کشور است و مردم باید به هرنحو ممکن با آن همکار باشند.

«فاطمه فراهی» آگاه مسایل افغانستان تاکید کرد، مردم هرات مردمی فهیم هستند و در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم با مسئولان همکاری خواهند کرد.

سربازان و افسران قوای مسلح ولایت هرات نیز در این شب و روزها توجه ویژه تری به منظور تامین امنیت دارند.

«فواد جامی» و«حمید نعیمی» از افسران فرماندهی پلیس ولایت هرات که همانند سایر همکارانشان شبانه روز در حال تامین امنیت هستند و وظیفه خود می‌دانند تا برای آسودگی شهروندان تلاش کنند.

آنان آغاز کار تاپی در هرات را برای همه مردم افغانستان مهم و با ارزش دانست و تصریح کرد: نیروهای امنیتی که فرزندان همین آب و خاک هستند به دشمنان صلح، سازندگی وامنیت اجازه نخواهند داد تا مشکلی را دراین خصوص ایجاد کنند.

شهروندان هرات نیز از توجه خاص نیروهای امنیتی در این ولایت ابراز خرسندی کرده اما تاکید کردند: که پس از برگزاری مراسم تاپی نیز همین تدابیر ادامه داشته باشد تا دشمنان مردم افغانستان به اهدافشان که برهم زدن ثبات و امنیت است دست نیابند.

قرار است چهارم ماه جاری هرات شاهد حضور روسای جمهور و صدر اعظم چهار کشور عضو تاپی ( افغانستان، ترکمنستان، هند و پاکستان) به منظور آغاز کار عملی انتقال لوله گاز از کشور ترکمنستان و از طریق افغانستان به کشورهای هند و پاکستان باشد.