برگزاری اجلاس همکاری های حمل و نقل جاده ای ایران و افغانستان در چابهار
(last modified 1396-12-06T12:31:17+00:00 )
حوت 06, 1396 17:01 Asia/Kabul
  • برگزاری اجلاس همکاری های حمل و نقل جاده ای ایران و افغانستان در چابهار

ششمین اجلاس همکاری های حمل ونقل بین المللی جاده ای ایران و افغانستان در چابهار، جنوب شرق ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «داود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران روز یکشنبه در این نشست گفت: با هدف تسریع و تسهیل در جابجایی کالا بین ایران و افغانستان، دو کشور به توافقات خوبی رسیده اند.

کشاورزیان افزود: حذف عوارض، ارتقای ایمنی تردد، تسریع در امور گمرکی و همچنین بازدیدهای دوره ای از پایانه های مرزی مشترک از توافقات ایران و افغانستان است که پس از بررسی در هر دو کشور تا سه ماه آینده به تصویب نهایی رسیده و سپس اجرایی می شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران خاطر نشان کرد: با توجه به توافقات نهمین نشست کمیته جاده ای «اکو» در اسلام آباد در خصوص تأسیس کریدور حمل ونقل چندوجهی کابل، تهران، استانبول، دو طرف توافق کردند، زمینه برگزاری اولین نشست کارشناسی سه جانبه بین ایران، افغانستان و ترکیه را در این زمینه فراهم کنند.

وی همچنین به اهمیت توسعه محور شرق و ایفای نقش بندر چابهار در رونق ترانزیت منطقه اشاره و پیش بینی کرد: میزان تردد در پایانه مرزی میلک در ولایت سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، در سال 2018 به روزانه 1000 دستگاه کامیون افزایش یابد.

معاون وزارت ترانسپورت افغانستان نیز در این نشست با قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار اظهار کرد: دو طرف به توافقات بسیار خوبی در زمینه افزایش سطح مبادلات و تردد ناوگان دست یافتند.

کلیدواژه