ابراز نگرانی در مورد حضور اندک ثبت نام کنندگان در روند انتخابات پارلمانی افغانستان
(last modified 1397-01-28T04:29:46+00:00 )
حمل 28, 1397 08:59 Asia/Kabul
  •  ابراز نگرانی در مورد حضور اندک ثبت نام کنندگان در روند انتخابات پارلمانی افغانستان

برخی از اعضای هیات اداری مجلس ملی و شماری از نهاد‌های ناظر انتخاباتی افغانستان از حضور کم ‌رنگ ثبت نام کنندگان برای انتخابات پارلمانی و شورای های ولایتی این کشور ، ابراز نگرانی کردند.

بگزارش رادیو پشتوبرون مرزی " عرفان الله عرفان " نایب منشی مجلس ملی افغانستان گفت، ناهماهنگی میان کمیسیون انتخابات و اداره ثبت احوال در روند انتخابات از جمله چالش‌های روند ثبت نام رای دهندگان است.

"فضل الهادی مسلمیار " رئیس مجلس سنا افغانستان  نیز روز یکشنبه از نهاد‌های امنیتی و کمیسیون انتخابات خواست تا برای رفع نگرانی‌ها تلاش کنند.

"یوسف رشید " رئیس اجرائیه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان " فیفا " هم گفت، تبلیغات در مورد پروسه ثبت نام کمتر بوده‌ واین مسئله سبب شده است تا در برخی نقاط مردم مانع از فعالیت مراکز ثبت نام رأی دهندگان شوند.

پیش از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان در انتخابات آینده افغانستان نیز بسیاری از مخالفان دولت این کشور و برخی از نهادهای خصوصی و احزاب از عدم شفافیت انتخابات این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

بر اساس این گزارش ، روند ثبت نام رای دهندگان از روزشنبه در ۱۵۰۰ مرکز، آغاز شده است. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با گذشت بیش از دوسال تاخیر ، 28 میزان 1397 را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی تعیین کرده است.