دریافت خدمات کنسولی در افغانستان تنها از طریق سایت/ نیازی به حضور در مراکز ثبت‌نام نیست
(last modified 1397-01-29T13:09:45+00:00 )
حمل 29, 1397 17:39 Asia/Kabul
  • دریافت خدمات کنسولی در افغانستان تنها از طریق سایت/ نیازی به حضور در مراکز ثبت‌نام نیست

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: مسئولان محلی هرات باید نظارت جدی بر مراکز ثبت نام متقاضیان ویزا در هرات داشته باشند تا از دریافت مبلغ اضافی جلوگیری شود.

به خبرگزاری فارس ،«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به گزارشات رسیده از شکایت متقاضیان ویزا به این سرکنسولگری مبنی بر دریافت مبلغ بیش از حد معمول در مراکز ثبت نام متقاضیان ویزا در هرات،‌ گفت: سرکنسولگری ایران در هرات به منظور ارائه خدمات کنسولی به شهروندان از چند سال گذشته ارائه خدمات به صورت اینترنتی در آمده و متقاضیان از هر گوشه افغانستان می‌توانند با اتصال به این سایت ثبت نام نمایند و از رفتن به مراکز ثبت نام مانند کافی نت ها ، شرکت ها و عکاسی ها پرهیز کنند .

وی همچنان گفت: ثبت نام و وارد شدن به سایت این سرکنسولگری انحصار به مجموعه خاصی نبوده و هر لحظه و از هر سیستمی متقاضی ویزا میتواند به راحتی ثبت نام کند و از خدمات کنسولی بهره مند شود.

افخمی خاظر نشان کرد: در جلسات این سرکنسولگری با مقامات محلی هرات و رئیس شورای ولایتی این موضوع را مطرح ساخته و از انها خواهان نظارت جدی بر مراکز ثبت نام متقاضیان خدمات کنسولی شده اند.

وی بیان داشت که ، این نظارت ها سبب خواهد شد تا از تخلفات برخی افراد سود جو جلوگیری شود.

گفتنی است که چندی پیش متقاضیان ویزا جمهوری اسلامی ایران در هرات از دریافت مبالغ زیادی از  مراکز ثبت نام ویزا ایران در هرات گلایه داشتند.