واکنش سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان درباره بیانیه اخیر این شورا درباره انتخابات
(last modified 1397-02-11T07:36:44+00:00 )
ثور 11, 1397 12:06 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان درباره بیانیه اخیر این شورا درباره انتخابات

سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان گفت: هدف از بیانیه‌ روز گذشته این شورا هشدار درباره تامین امنیت به منظور حفظ جان افراد مراجعه کننده به مراکز ثبت نام رای دهندگان در این کشور بود.

به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری تسنیم، درپی انفجار خونین روزگذشته درغرب کابل، شورای علمای شیعه افغانستان دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواسته بود تا به دلیل عدم تامین امنیت رای دهندگان، مردم برای حفظ جان خود از مراجعه به مراکز ثبت نام رای دهندگان خود داری کنند.

برخی رسانه‌های افغان روزگذشته با انتشار بیانیه ای ازتحریم انتخابات پارلمانی و شورای ولایتی افغانستان از سوی شورای علمای شیعه این کشور خبر داده بود.

"محمدعلی جاوید"سخنگوی این شورا نیز با رد این موضوع اعلام کرد، در این بیانیه ، تحریم روند انتخابات ، هدف شورای علمای شیعه افغانستان نبوده است بلکه از مردم خواسته شده بود تا زمانی که امنیت در مراکز ثبت نام رای دهندگان تامین نشده است مردم از مراجعه به این مراکز خودداری کنند.

همچنین  "محمد اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان در واکنش به این موضوع در دیدار با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان از ایجاد حوزه جدید امنیتی برای تامین امنیت در غرب کابل خبر داد.

درحمله گروه تروریستی داعش به مرکز ثبت نام رای دهندگان درمنطقه شیعه نشین درغرب کابل بیش از 25 نفر شهید و 45 نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

کلیدواژه