دبیرکل سازمان ملل خواستار حفظ فرصت پیش آمده برای صلح در افغانستان شد
(last modified 1397-03-27T08:06:30+00:00 )
جوزا 27, 1397 12:36 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار حفظ فرصت پیش آمده برای صلح در افغانستان شد

دبیر کل سازمان ملل متحد از احزاب درگیر در افغانستان خواست که اجازه ندهند راه حلی که از طریق مذاکره برای این درگیری فراهم شده است را از دست بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس از سوی دولت فرصتی روشنی را برای راه حل از طریق مذاکره برای این درگیری فراهم می‌کند. این فرصمت را نمی‌توان از دست داد و از احزاب درگیر همچنان خواسته است که راه حل از طریق مذاکره را از دست ندهند.

پیش از این در ولایت ننگرهار افغانستان، روز شنبه هنگامی که گروه طالبان با ساکنان محلی روز عید را با هم جشن می‌گرفتند انفجار در این محل صورت گرفت که در نتیجه این انفجار 26 کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه خود از احزاب درگیر در افغانستان خواست تا اجازه ندهند کسانی که تلاش می‌کنند مذاکرات را با دولت افغانستان فروبپاشند و باید تلاش‌های خود را برای حل و فصل صلح آمیز به دست بیاورند و علیه کسانی که نمی‌خواهند که صلح در افغانستان بیاید غلبه کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنان حمله که دیروز در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان صورت گرفت محکوم کرده و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.