در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان / عبدالله: صلح در افغانستان ضامن ثبات در منطقه است
(last modified 1397-03-31T13:00:13+00:00 )
جوزا 31, 1397 17:30 Asia/Kabul
  • در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان / عبدالله: صلح در افغانستان ضامن ثبات در منطقه است

عبدالله در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان گفت:امیدواریم عملکرد بر اساس راهنمودها و توصیه‌های برنامه مشترک عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی هردو طرف را در راستای دست یافتن به صلح و مبارزه مشترک با تروریسم کمک نماید.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان با «ممنون حسین» رئیس‌جمهور پاکستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله در این دیدار گفت: افغانستان تروریست‌ها را بدون استثنا تروریست می‌داند و تروریست خوب و بد از نظر حکومت افغانستان وجود ندارد.

وی افزود: حکومت افغانستان در گذشته نیز رهبران ارشد تحریک طالبان پاکستان را هدف قرار داده و این‌بار نیز با استفاده از همین دیدگاه علیه مولانا فضل الله اقدامی صورت داد.

رئیس اجرائیه افغانستان خاطرنشان کرد: تماس‌ها میان رهبران هردو کشور افزایش یافته و امیدواریم عملکرد بر اساس راهنمودها و توصیه‌های برنامه مشترک عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی هردو طرف را در راستای دست یافتن به صلح و مبارزه مشترک با تروریسم کمک نماید.

عبدالله با اشاره به رفت و آمدهای مسئولان بخش نظامی هردو کشور ابراز امیدواری کرد که گام‌های صادقانه و جدی بتواند هردو کشور را در دستیابی به صلح و ثبات یاری رساند و خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان شد.

در این دیدار، همچنین رئیس جمهور پاکستان ضمن تقدیر از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌شدن مولانا فضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان، خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک هردو کشور شد.

ممنون حسین با اشاره به رفت‌و آمدها و تلاش‌های مشترک رهبران دو کشور گفت که همکاری و عملکرد بر اساس برنامه مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی می‌تواند هر دو کشور را در راه دست‌یابی به ثبات و امنیت منطقه‌ای و بهبود روابط میان دو کشور یاری کند.

در این دیدار دو طرف از گام‌های حکومت افغانستان و اعلام آتش‌بس برای دستیابی به صلح و آشتی حمایت کرده و بر اصل اعتماد سازی میان افغانستان و پاکستان و تبادل اطلاعات٬ افزایش دیدارهای مشترک میان مسئولان لشگری و کشوری دو کشور و پیام واضح و روشن به طالبان که اگر آماده‌ صلح نباشند با آنان به شدت برخورد می‌شود٬ تاکید کردند.