نگرانی اعضای مجلس ملی افغانستان در خصوص بازنگری پیمان امنیتی کابل با آمریکا
(last modified 1397-07-02T07:43:36+00:00 )
میزان 02, 1397 12:13 Asia/Kabul
  • نگرانی اعضای مجلس ملی افغانستان در خصوص بازنگری پیمان امنیتی کابل با آمریکا

شماری از نمایندگان مجلس ملی افغانستان از احتمال معامله بر سر تصمیم تجدید نظر پیمان امنیتی با آمریکا از سوی این مجلس ابراز نگرانی کردند.

شماری از نمایندگان مجلس ملی افغانستان دیروز ( یک شنبه) گفتند، پس از تصمیم تجدید نظر پیمان امنیتی کابل با واشنگتن، سفارت آمریکا در افغانستان درصدد است تا مجلس ملی از این تصمیم خود عقب نشینی کند.

«عبدالرحمان رحمانی» یک عضو مجلس ملی افغانستان در گفتگوی تلفنی با رادی پشتو گفت، پس از تصمیم تجدید نظر پیمان امنیتی کابل با واشنگتن ، نمایندگان آمریکا با نمایندگان مجلس ملی افغانستان برای عقب نشینی از این تصمیم دیدار و گفتگو کردند . 

مجلس ملی افغانستان دو هفته پیش از تصمیم گیری درباره بازنگری پیمان امنیتی کابل با آمریکا خبر داد.

شماری از کارشناسان، رهبران سیاسی و اعضای پارلمان افغانستان براین باورند   پس از امضای پیمان امنیتی با آمریکا، وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شده است و آمریکا به طور آشکار از گروههای تروریستی در این کشور حمایت می‌کنند.

در پی افزایش حملات گروه تروریستی به اهداف غیرنظامی در افغانستان اخیرا شماری از اعضای مجالس و رهبران سیاسی بر لزوم بازنگری و یا حتی لغو پیمان امنیتی با آمریکا تاکید کردند.

پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن دولت اشرف غنی  به امضا رسید.

کلیدواژه