دیدار وزیر خارجه پاکستان با مقامات افغانستان و تاکید بر روابط دو جانبه
(last modified 1397-10-03T10:52:04+00:00 )
جدی 03, 1397 15:22 Asia/Kabul

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در جریان سفرش به کابل با رئیس جمهور غنی و صلاح الدین ربانی ؛ وزیر امور خارجه افغانستان دیدار وگفتگو کرد.

 

رییس جمهوری افغانستان قبل از ظهر امروز ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را در قصر گل‌خانه ارگ، به حضور پذیرفت.

در این دیدار، هردو طرف روی روابط و مسایل دو جانبه، پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و اقدامات بعدی مذاکرات بین الافغانی، بحث و تبادل نظر نمودند و همکاری کشورهای منطقه و جهان را در این راستا، مهم خواندند.

همچنین قریشی  با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان نیز دیدارکرد و افغانستان با ثبات و امن را به نفع پاکستان خواند و بر تلاش های افغانستان برای آوردن صلح تأکید کرد.

قریشی بر سیاست عدم مداخله‌ی حکومت پاکستان در امور داخلی افغانستان تاکید کرد و گفت به موفقیت رساندن صلح در افغانستان مسئولیت تمام منطقه است.

 وزیر امور خارجه افغانستان نیز گفت، “روابط میان افغانستان و پاکستان در حال بهتر شدن است” و سفر وزیر خارجه پاکستان در عرض ده روز را نشانه‌ی از بهبودی راوبط میان دو کشور خواند.

وزیر خارجه  افغانستان همچنین بر گفت و گو های مستقیم میان افغانستان و طالبان تأکید کرد.

صبغت احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه   نیز در یک نشست خبری گفت  که مسئولان در وزارت خارجه افغانستان با ابراز خوشبینی از بهتر شدن روابط میان کابل- اسلام آباد می‌گویند مقام‌های این کشور مسئولیت فشار وارد کردن بر طالبان را از برای پذیرش مذاکرات مستقیم حکومت با طالبان بر عهده گرفته اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه