سفیر افغانستان در ایران: سند جامع همکاری، روابط تهران و کابل را مستحکم می کند
(last modified 1397-10-17T05:30:17+00:00 )
جدی 17, 1397 10:00 Asia/Kabul
  • سفیر افغانستان در ایران: سند جامع همکاری، روابط تهران و کابل را مستحکم می کند

سفیر افغانستان در ایران با تاکید بر لزوم تنظیم سند جامع همکاری بین تهران و کابل گفت: سند جامع همکاری، روابط دو کشور را نهادینه و مستحکم می کند.

به گزارش رادیو دری،«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در ایران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور افزود: سند جامع روابط ایران و افغانستان زیربنای محکمی است تا نهادها و وزارتخانه های دو کشور در حوزه کاری خود همکاری‌ دو جانبه را بیش از پیش توسعه دهند.

احمد نور درباره توافقنامه چابهار که مه 2016 بین رئیس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر هند و رئیس جمهوری افغانستان امضاء شد اظهار کرد: بندر چابهار در جنوب شرق ایران، آینده بسیار درخشانی دارد و نقش برجسته ای را در مبادلات منطقه ای ایفا خواهد کرد.

سفیر افغانستان در ایران همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه تهران گفت: تحریم های آمریکا ضد ایران، تاثیری در روابط اقتصادی، معاملات، دوستی و برادری بین تهران و کابل نخواهد گذاشت.

احمد نور درباره مذاکرات صلح افغانستان نیز اظهار کرد: مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و گروه طالبان، کوتاه ترین راه صلح پایدار است.

سفیر افغانستان در ایران خاطرنشان کرد: دولت و ملت افغانستان سال ها است که تشنه صلح هستند لذا برای تحقق صلح از هر راه و روشی استقبال می کنند.

کلیدواژه