رئیس دانشگاه دفاع ملی ایران: صدای پای داعش و صلح توامان از افغانستان به گوش می رسد
(last modified 1397-10-17T10:59:25+00:00 )
جدی 17, 1397 15:29 Asia/Kabul
  • رئیس دانشگاه دفاع ملی ایران: صدای پای داعش و صلح توامان از افغانستان به گوش می رسد

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی ایران با اشاره به ظهور نشانه هایی از صلح در افغانستان گفت داعش تلاش دارد در افغانستان و آسیای میانه جا به جا شود.

به گزارش رادیو دری ؛سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی ایران صبح امروز در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا با بیان اینکه دیگر دنیا تاب تحمل نظم حاکم بر جهان را ندارد گفت: دنیا از نظم حاکم بر جهان خسته شده و از هندسه قدرت مایوس است. این خستگی حتی دامن  کشورهای اروپایی را هم گرفته و افکار عمومی این قاره از اینکه باید دستورات آمریکا را اجرا کنند خسته شده اند.

رئیس دانشگاه دفاع ملی ایران هندسه ی قدرت جهانی را در حال تغییر توصیف کرد که اثرات این تغییر را بیش از سایر نقاط، غرب آسیا لمس می کند . منطقه ای که زخم بحرانهای زیادی اعم از تروریسم و اشغال و تجاوزگری را بر پیکر خود دارد .

سردار وحیدی مشاهده ی نشانه هایی همچون  صلح در افغانستان و شکست داعش در عراق و سوریه را بیانگر آغاز مرحله ی گذار منطقه ی غرب آسیا از بحرانهای تحمیلی دانست و ابراز امیدواری کرد که با ظهور این نشانه ها اوضاع منطقه بهتر شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران در ادامه تاکید کرد علیرغم ظهور و بروز این نشانه هایی که بهبودی اوضاع را گواهی می دهند هنوز هم منطقه با خطر نفوذ داعش در افغانستان و آسیای میانه و شنیدن صدای طبل  جنگ امارات و عربستان  مواجه است  .

به گفته ی سردار وحیدی گذشته از اینکه چقدر آمریکا در مساله ی خروج نیروهایش از سوریه صادق است ، باید گفت که امروزه کاخ سفید در سوریه شکست خورده و از نقش دست چندمی در تحولات منطقه برخوردار است .

 

کلیدواژه