تاکید عبدالله عبدالله بر آمادگی کامل دولت برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده افغانستان
(last modified 1398-01-10T14:04:28+00:00 )
حمل 10, 1398 18:34 Asia/Kabul
  • تاکید عبدالله عبدالله بر آمادگی کامل دولت  برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده افغانستان

برای رسیدگی به وضعیت مردم مناطق شمالی و غربی سیل‌زده در افغانستان جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور «عبدالله عبدالله» رییس اجرائیه افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،در این نشست ابتدا نهادهای مربوطه گزارشی از روند میزان خسارات و اقدامات انجام شده ارائه دادند. بر اساس این گزارش، نزدیک به 23 ولایت شاهد سرازیرشدن سیلاب‌ها بوده که در 13 ولایت تلفات و خسارات مالی و جانی برجا گذاشته است.

همچنین بر اثر این سیلاب‌ها 32 تن جان باخته‌اند؛ 12 تن ناپدید شده‌ و 29 تن دیگر زخمی شده‌اند. ولایت‌های فاریاب، هرات، بادغیس، جوزجان و بلخ شاهد بیش‌ترین خسارات و تلفات بوده‌ است. در این سیلاب‌ها، 1860 خانه کاملاً و 11081 خانه دیگر بخشی از آنها ویران شده‌اند.

عبدالله عبدالله، در این نشست ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها و حوادث طبیعی، به وزرای مبارزه با حوادث، بهداشت، توسعه روستایی، کشاورزی و آبیاری، مسؤولان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی و سایر نهادهای مربوط دستور داد تا در هماهنگی با والی‌های ولایت‌های سیلاب‌زده، هرچه فورا کمک‌های بیشتر را به آسیب دیدگان سیلاب‌ها برسانند.

وی تأکید کرد که حکومت از هیچ‌گونه تلاش برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌ها دریغ نخواهد کرد و به وزارت‌خانه‌های مربوطه دستور داد که هرچه سریع‌تر کمک‌ها را به آسیب‌دیدگان برسانند.

بر اساس گزارش وزارت‌خانه‌های مبارزه با حوادث، توسعه روستایی، بهداشت، اداره مستقل ارگان‌های محلی، ریاست سرمیاشت و نهادهای دیگر، تاکنون کمک‌های اولیه شامل موادغذایی، لباس و پوشاک و خدمات درمانی برای آسیب‌دیدگان رسیده است.

مسؤولان این نهادها هشدار دادند که این کمک‌ها کافی نیست و لازم به همکاری بیشتر می‌باشد.

عبدالله عبدالله به‌منظور رسیدگی فوری به آسیب دیدگان، به مسؤولان نهادهای مربوطه دستور داد که تا فردا یکشنبه آخرین گزارش‌های خود را درباره وضعیت آسیب دیدگان تهیه نمایند تا کمک‌های بیشتر زمینه‌سازی و فراهم شود.

کلیدواژه