علمای دینی افغانستان در یک گردهمایی بزرگ خواستار آتش بس در عید فطر شدند
(last modified 1398-03-08T10:16:38+00:00 )
جوزا 08, 1398 14:46 Asia/Kabul
  • علمای دینی افغانستان در یک گردهمایی بزرگ خواستار آتش بس در عید فطر شدند

صدها نفر از علمای دینی افغانستان در یک گردهمایی بزرگ در شهر کابل از دولت و گروه طالبان خواستند که برای مساعد شدن زمینه گفتگوهای صلح، در روزهای عید فطر آتش بس اعلام کنند.

صدها نفر از روحانیون شیعه و سنی افغانستان روز چهارشنبه درگردهمایی در کابل از دولت افغانستان و گروه طالبان خواستند برای فراهم شدن زمینه های برقراری صلح در این کشور در ایام عید سعید فطر آتش بس اعلام کنند.

براساس بیانیه علمای شرکت کننده در این مراسم ، آتش ‌بس در ایام عید فطر در سال گذشته تجربه موفقی را از توقف جنگ در افغانستان به نمایش گذاشت و امسال نیز طرفین درگیر در روزهای عید فطر لازم است آتش ‌بس اعلام کرده و زمینه را برای برقراری صلح  دائمی در این کشور مساعد کنند .

چهره های سیاسی افغانستان  نیز دیروز و امروز چهارشنبه در نشست با نمایندگان گروه طالبان در مسکو برقراری آتش بس در روزهای عید فطر را خواستار شدند ، اما گروه طالبان تاکید کرد تا زمانی که نظامیان آمریکایی در افغانستان حضور داشته باشند ، آتش بس نخواهد شد.

دومین نشست نمایندگان احزاب سیاسی افغانستان و گروه طالبان با حضور وزیر خارجه روسیه به منظور حل بحران افغانستان در شهر مسکو (پایتخت روسیه) دیروز سه شنبه آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

کلیدواژه