حمله پلیس استرالیا به رسانه ها؛گامی برای سرپوش جنایات نظامیان در افغانستان
(last modified 1398-03-18T10:12:11+00:00 )
جوزا 18, 1398 14:42 Asia/Kabul
  • حمله پلیس استرالیا به رسانه ها؛گامی برای سرپوش جنایات نظامیان در افغانستان

حمله پلیس استرالیا به دفتر مرکزی رادیو - تلویزیون در سیدنی و  تهدید برخی خبرنگاران به اتهام انتشار برخی اسناد امنیت ملی مرتبط با حضور نظامیان این کشور در افغانستان با واکنش  رسانه ها مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، اتحادیه روزنامه نگاران استرالیا در بیانیه‌ای حمله پلیس به دفتر مرکزی رادیو – تلویزیون " ( ای بی سی ) را محکوم کرد.

این رسانه ملی استرالیا در ۲ روز گذشته هدف یورش نیروهای پلیس این کشور به اتهام  گزارش‌های سری منتشر شده درسال ۲۰۱۷ توسط شبکه " ای بی سی" درباره جنایات غیر انسانی  نظامیان استرالیا در افغانستان قرار گرفته است.

اتحادیه روزنامه نگاران استرالیا این اقدام پلیس را برخلاف آزادی بیان ، آزادی فعالیت‌های رسانه‌ای و  جنگ علیه رسانه‌ها" خواند. پلیس استرالیا ادعا کرده که این شبکه متهم است که گزارش‌هایی را منتشر کرده که براساس اسناد محرمانه این کشور تهیه شده‌  و این اقدام برخلاف امنیت ملی استرالیا بوده است.

این اقدام پلیس استرالیا در فضای مجازی نیز با واکنش گسترده ای  روبه رو شده و بسیاری از کاربران این شبکه‌ها در استرالیا و جهان  یورش پلیس علیه رسانه ملی را گامی در جهت سرپوش گذاشتن بر جنایت غیرانسانی نیروهای نظامی استرالیا در افغانستان ارزیابی کرده‌اند.

استرالیا،  به عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا،  حدود چهار صد  نظامی خود را در سال ۲۰۰۱ به افغانستان اعزام کرد که تاکنون 14 نفر انها کشته  شده اند.

کلیدواژه