تاکید رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان بر صداقت نداشتن آمریکا در روند صلح
(last modified 1398-03-24T04:48:19+00:00 )
جوزا 24, 1398 09:18 Asia/Kabul
  •  تاکید رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان بر صداقت نداشتن آمریکا در روند صلح

رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان، عامل اصلی ادامه جنگ در این کشور را حضور آمریکایی‌ها و صداقت نداشتن آنها در مذاکرات صلح عنوان کرد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا،«سید اکبرآغا» روز پنجشنبه درنشستی خبری درکابل، مقام‌های آمریکایی را به تعهد شکنی درمذاکرات صلح با نمایندگان طالبان متهم وتاکید کرد، آمریکایی‌ها می خواهند در افغانستان بمانند و ادعای تلاش آنان برای تامین صلح و سپس خروج از افغانستان فریبکارانه است.

رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان افزود،تازمانی که آمریکایی‌ها ازخارج شدن خود از افغانستان به طالبان اطمینان ندهند، هیچ گفتگویی نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود:عدم صداقت در گفتار و رفتار آمریکایی‌ها نسبت به تامین صلح در افغانستان باعث شده که شش دور گفتگوهای صلح بین زلمی خلیل زاد، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در قطر بدون نتیجه باقی بماند.

پیش ازاین سنای افغانستان نیز با اشاره به سفر زلمی خلیلزاد به کابل، بار دیگر نسبت به مخفی ماندن جزئیات گفتگوهای صلح آمریکا و طالبان از دولت و مردم افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

شش دورمذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر در حالی برگزار شد که نمایندگان دولت افغانستان در این مذاکرات حضور نداشتند.

کابل همواره ناخشنودی خود راازعدم حضور در مذاکرات صلح، به طرف‌های آمریکایی گوشزد کرده است.

طالبان نیزاعلام کرد،مذاکرات بین الافغانی زمانی برگزارمی‌شود که جدول زمانبندی خروج نیروهای متجاوز از افغانستان نهایی شود.

کلیدواژه