انتقاد دولت افغانستان از دولت پاکستان به دلیل دیدار با هیات گروه طالبان
(last modified 1398-07-12T10:28:18+00:00 )
میزان 12, 1398 14:58 Asia/Kabul
  • انتقاد دولت افغانستان از دولت پاکستان به دلیل دیدار با هیات گروه طالبان

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان از دولت پاکستان به دلیل میزبانی هیات گروه طالبان و دیدار مقامات این کشور با این هیات در اسلام آباد انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» امروز جمعه  در واکنش به دیدار مقامات پاکستانی با هیات گروه طالبان در اسلام آباد گفت: دیدار و میزبانی از گروهی که هنوز به دنبال جنگ و درگیری در افغانستان است خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان افزود: دیدار مقامات پاکستان با هیات گروه طالبان به صلح در افغانستان کمکی نمی‌کند.

صدیق صدیقی تاکید کرد، این نشست‌ها و دیدارها تا زمانی که روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان نباشد، کمکی به صلح در این کشور نمی‌کند.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان همچنین اظهارداشت، پاکستان باید پناهگاه‌های امن تروریست‌ها را نابود کند و در امنیت منطقه نقش مثبتی داشته باشد.

هیات گروه طالبان به ریاست «ملاعبدالغنی برادر» روز پنج شنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و همچنین زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان جداگانه در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

این دیدارها در حالیست که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مذاکرات با گروه طالبان را پس از برگزاری 9 دور در قطر، لغو کرد.

تاکنون مذاکرات نمایندگان گروه طالبان و آمریکا در قطر نتیجه ای برای مردم افغانستان نداشته و جنگ، درگیری و حملات تروریستی  همچنان در این کشور ادامه دارد.

کلیدواژه