عقرب 02, 1398 16:23 Asia/Kabul
  • وزارت کشور افغانستان: بدرفتاری پلیس با مراجعان در ریاست پاسپورت را بررسی می‌کنیم

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که تحقیقات در رابطه با این بدرفتاری پلیس آغاز شده و پس از تکمیل آن جزییات با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مامور پلیس در ریاست پاسپورت در کابل، یکی از مراجعان این اداره را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد.

این ویدیو که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که یک مامور پلیس یک مراجعه کننده را برای چندین بار زیر مشت و لگد می‌گیرد و با او بدرفتاری می‌کند. این موضوع انتقادهای زیادی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته و این افراد از رفتار این مامور پلیس به شدت انتقاد کرده‌اند.

هنوز مشخص نشده که این رویداد چه زمانی اتفاق افتاده است.

با این حال وزارت کشور افغانستان صحت این ویدیو را تایید کرد و گفت که این وزارت این رویداد را بررسی می‌کند. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور، گفت که تحقیقات در رابطه با این بدرفتاری پلیس آغاز شده و پس از تکمیل آن جزییات با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

وی گفت: مسعود اندرابی، وزیر کشور افغانستان، به ریاست امنیت داخلی این وزارت دستور داده که این موضوع را به‌صورت جدی و همه جانبه بررسی کند و عاملانی که در این حادثه دخیل باشند، هرچه زودتر شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی کنند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تایید کرد که این بدرفتاری پلیس در ریاست پاسپورت در کابل صورت گرفته است.

این بار نخست نیست که مواردی از بدرفتاری پلیس و رفتار ناپسند این نیروها با مردم خبرساز می‌شود، پیش از این نیز موارد مشابهی از بدرفتاری پلیس با مراجعان برخی از ادارات گزارش شده بود.

چندی پیش وزارت کشور افغانستان فردی را که متهم بود در برابر سفارت پاکستان با مراجعان این سفارت بدرفتاری می‌کرد، مورد توبیخ قرار داد.

ضرب و شتم یک پلیس ترافیک در بلخ

از طرفی دیگر نیز روز گذشته ویدیوی دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از سربازان پلیس، یک مامور ترافیک را در ولایت بلخ مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. هرچند امروز ویدیوی دیگری در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شده که نشان‌دهنده آن است که سرباز مهاجم از مامور ترافیک معذرت خواسته است.

پلیس بلخ نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که «برخورد چهارشنبه شب، اول عقرب، تعدادی از منسوبین پلیس امنیت عمومی در مقابل پلیس ترافیک ولایت بلخ در منطقه کارته آریانا شهر مزارشریف شرم‌آور و تاسف‌بار بود.»

در ادامه این اطلاعیه آمده که فرماندهی پلیس بلخ پس از خبردار شدن از این موضوع «فورا  اقدام و عاملان این عمل زشت را دستگیر کرده است.»

به نوشته روزنامه 8 صبح، پلیس بلخ گفته که «این موضوع به دستور وزیر کشور به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و بعد از تحقیق و بررسی قضیه، عاملان آن‌ را با قاطعیت به دادگاه نظامی محول خواهد کرد.»

به گفته پلیس بلخ، «برخورد هر منسوب نظامی یک عمل شخصی او را متبارز می‌کند و هیچ‌گاه نمایندگی از پلیس امنیت عمومی ولایت بلخ نیست.»

کلیدواژه