عقرب 12, 1398 18:36 Asia/Kabul
  • بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

به گزارش پارس تودی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: گسترش دامنه استکبارستیزی ملت‌ها با شیطان بزرگ نماد حقانیت اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 13 آبان  "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" تاکید کرد: سد کردن راه نفوذ سیاسی و تسلط آمریکا بر ایران از طریق مذاکره نکردن با شیطان بزرگ‌، سیاستی منطبق بر مبانی مستحکم دینی و عقلانی است.

این بیانیه با اشاره به تحولات اخیر در عراق و لبنان و واکنش مردم این دو کشور به مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شکل گیری جبهه مقاومت و شکست فتنه داعش و تروریسم تکفیری در عراق و سوریه و ناکامی دشمنان در جنگ یمن، دستاوردهای مقاومت و ایستادگی است که از 13 آبان 1358 آغاز شد.

بیانیه ارتش ایران به مناسبت یوم الله 13 آبان

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آمادگی خود را برای رویارویی با استکبار در تمامی عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اعلام کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تاکید کرد: ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در روز 13 آبان 1358 ثابت کرد، در مبارزه با استکبار و ایادی آنان عزمی جدی دارد و معتقد است که استکبارستیزی با فلسفله انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد.

در بیانیه ارتش ایران آمده است، امروز فتنه انگیزی آمریکا در برخی از کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق در ایجاد آشوب و درگیری، ضرورت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را یادآوری می‌کند که هر جا آمریکا حضور داشته باشد، تفرقه و اغتشاش هم وجود خواهد داشت.

فردا دوشنبه، سیزدهم آبان 1398 هجری شمسی (چهارم نوامبر 2019) روز ملی "مبارزه با استکبار جهانی" در جمهوری اسلامی ایران است.

چهل سال پیش در چنین روزی (سیزدهم آبان 1358هجری شمسی - چهارم نوامبر 1979) دانشجویان ایران در اعتراض به توطئه‌های متعدد آمریکا ضد انقلاب اسلامی ایران، لانه جاسوسی (سفارت) آمریکا را در تهران تسخیر کردند.

کلیدواژه