دادستان کل ایران: آمارهای رسانه‌های خارجی درباره حوادث اخیر ایران اعتباری ندارد
(last modified 1398-09-10T04:42:43+00:00 )
قوس 10, 1398 09:12 Asia/Kabul
  • دادستان کل ایران: آمارهای رسانه‌های خارجی درباره حوادث اخیر ایران اعتباری ندارد

دادستان کل ایران از آزادی تعداد زیادی از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در ایران خبر داد و گفت: هیچ کدام از آمارهای منتشره درباره بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث اخیر اعتبار ندارد.

به گزارش ایرنا، «محمدجعفر منتظری» دادستان کل ایران روز شنبه در مراسمی در تهران با بیان اینکه آمار دستگیری‌ها از روز نخست تا امروز متغیر بوده است، گفت: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی ایران تمام تلاش خود را انجام دادند تا آنهایی که تخلفات جزئی داشتند یا ممکن بود که در صحنه اغتشاشات دستگیر شده باشند هر چه زودتر آزاد شوند.

منتظری با اشاره به آمار برخی رسانه‌های خارجی از کشته‌ها و بازداشتی‌ها حوادث اخیر ایران خاطرنشان کرد: افرادی که خارج از ایران هستند هیچ دسترسی به اطلاعات و آماری در خصوص این حوادث ندارند در نتیجه آمارهای آن‌ها اعتباری ندارد.

اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت (بنزین) در ایران از 24 عقرب، اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران به همراه داشت.

از سوی دیگر، عده‌ای آشوبگر آموزش‌ دیده با حضور در بین مردم معترض به اموال شخصی و عمومی حتی بانک‌ها، اورژانس، آمبولانس‌ها و حمل و نقل عمومی آسیب وارد کردند.

در همین حال، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران از شناسایی و دستگیری تعدادی از عناصر وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در اغتشاشات اخیر ایران خبر داد.

 

کلیدواژه