موسوی: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر را مردود می‌داند
(last modified 1398-09-19T14:02:22+00:00 )
قوس 19, 1398 18:32 Asia/Kabul
  • موسوی: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر را مردود می‌داند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود می داند.

"جوزپ بورل"، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، ایران را به نقض حقوق بشر و برخورد خشونت‌آمیز با معترضان متهم کرد.

«سید عباس موسوی» با اظهار تاسف از بیانیه مسوول جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، این بیانیه را ناشی از اطلاعات نادرست و جهت دار خواند و تاکید کرد، رعایت حقوق مردم برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار یک اصل و از الزامات امنیت ملی ایران است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: عملکرد جمهوری اسلامی ایران طی چهاردهه گذشته نیز به خوبی نشانگر جدیت ایران در جهت ارتقای حقوق‌بشر و حفظ حقوق مردم بوده است و اعتراضات مردمی و برگزاری تجمعات نیز از جمله حقوق شناخته شده مردم در جمهوری اسلامی است. 

موسوی افزود: ایران اتحادیه اروپا را به توجه جدی نسبت به نقض حقوق بشر در برخی کشورهای عضو یا هم‌پیمان، ایفای تعهدات خود در قبال برجام و نقض حقوق بیش از ٨٠ میلیون شهروند ایرانی بر اثر تحریم‌های غیرانسانی و یکجانبه آمریکا فرا می‌خواند.

کلیدواژه