جدی 10, 1398 16:10 Asia/Kabul
  • ابراز امیدواری ظریف درخصوص توسعه شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020

"محمد جواد ظریف" وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران که در پکن به سر می‌برد، ابراز امیدواری کرد؛ شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020 توسعه یابد.

 "محمد جواد ظریف" امروز سه شنبه در توییتر با انتشار تصاویری از دیدارش با "وانگ یی" وزیر خارجه چین به زبان چینی نوشت: «بسیار خرسندم که آخرین روز از سال 2019 را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال نخستین روز سال 2020 در پکن می‌روم.»

ظریف افزود: «امیدوارم که در سال 2020 تحولات پایداری در زمینه شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین صورت گیرد و برای دوستان چینی‌ام سال نویی شاد و سال فرخنده را آرزومندم.

"محمد جواد ظریف" و "وانگ یی" وزرای خارجه ایران و چین ظهر امروز سه شنبه در پکن با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به برقراری روابط استراتژیک میان تهران - ‌پکن گفت: ارتقا روابط دوکشور به سطح راهبردی، بیانگر اشتیاق تهران و پکن برای افزایش تعاملات و روابط است.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه نیز در مسکو با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات برجام و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات سوریه، عراق و افغانستان رایزنی کرد.

کلیدواژه