جدی 16, 1398 08:54 Asia/Kabul
  • شمخانی: شهادت سلیمانی برای آمریکایی ها، خطرناک تر از حیات او خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: آمریکایی ها و نظام سلطه به زودی متوجه خواهند شد که شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آنان به مراتب خطرناک تر از حیات او خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در دیدار «علی مملوک» مشاور امنیت ملی رییس جمهور سوریه که به عنوان نماینده ویژه بشار اسد به تهران سفر کرده است، با تاکید بر اعلام موضع ایران در قبال جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: پاسخ ایران به این جنایت حتما نظامی است، اما فقط به اقدامات نظامی محدود نخواهد شد.

شمخانی همچنین با اشاره به قانون مصوب پارلمان عراق درخصوص اخراج نظامیان آمریکایی از آن کشور گفت: با ابلاغ این قانون، تداوم حضور آمریکا در عراق به منزله اشغال گری است.

«علی مملوک» مشاور امنیت ملی سوریه نیز در این دیدار به جایگاه ویژه شهید سلیمانی در میان مردم مسلمان و مظلوم منطقه اشاره کرد و گفت: به طور قطع تاثر مردم سوریه لبنان، عراق، یمن و افغانستان از شهادت سردار سلیمانی کمتر از مردم ایران نیست.

علی مملوک افزود: شهید سلیمانی متعلق به همه آزادیخواهان و ظلم ستیزان جهان است و قطعا شهادت او مقدمه ازادی فلسطین و نابودی اسراییل خواهد بود.

کلیدواژه