جدی 19, 1398 09:20 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی جان‌باختن جمعی از ایرانیان در کرمان و تهران

رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی جان‌باختن جمعی از ایرانیان در جریان بدرقه پیکر مطهر شهید عالیقدر سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در کرمان و همچنین حادثه‌ مصیبت‌بار روزچهارشنبه در سقوط هواپیمای مسافربری، پیام تسلیتی صادر کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در این پیام خاطرنشان کردند: حادثه‌ی تلخ و غم‌بار جان باختن جمعی از ایرانیان در هنگام بدرقه‌ی شهید عالیقدر سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و نیز حادثه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری و جان‌باختن مسافران ایرانی و غیرایرانی، دو نقطه غم‌انگیز این دو روز است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این پیام، با ابراز صمیمی‌ترین همدردی‌ها با خانواده‌های داغدار و اظهار مراتب تأسف و تأثر، از خداوند متعال صبر و بردباری برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان مسألت کردند.

هیات دولت ایران نیز به همین مناسبت در اطلاعیه ای، امروزپنجشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، براثر ازدحام و فشار جمعیت، تعدادی از تشییع کنندگان جان باختند و شماری هم زخمی شدند.

صبح روزچهارشنبه نیز یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد که براثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز، جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

سفارت اوکراین در تهران، نقص فنی را علت سقوط هواپیمای این کشور در حوالی استان تهران اعلام کرد.

کلیدواژه