جدی 26, 1398 12:20 Asia/Kabul
  • ظریف: اتحادیه اروپا رفتار خود را در قبال ایران و برجام تصحیح کند

وزیر امورخارجه ایران بر تصحیح رفتار سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران و برجام تاکید کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنج شنبه در دیدار «جوزف بورل»  Josep Borrell مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه پنجمین دوره نشست سالانه گفت وگو‌های رایسینا RAISINA  در دهلی نو، در گفت و گویی صریح و مستند، با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات شان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام را خواستار شد.
این دیدار که برای نخستین بار پس انتصاب «جوزف بورل» به سمت مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد، وزیر امورخارجه ایران با تبریک این انتصاب،آمادگی تهران را برای همکاری نزدیک با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد.
سه کشور اروپایی طرف برجام (آلمان ،انگلیس و فرانسه ) روز سه‌شنبه درحالی مکانیسم حل اختلافات در برجام را فعال کردند، که در پی خروج آمریکا از برجام، در اجرای تعهدهای برجامی خود ناتوان بودند و عملاً برجام را از محتوا تُهی کردند.
حرکت اخیر سه کشور اروپایی ادامه همراهی با سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکاست که تلاش دارد، از برجام چیزی باقی نماند و به‌زعم خود توافق دیگری جایگزین برجام کند.

کلیدواژه