جدی 30, 1398 09:56 Asia/Kabul
  • شلیک موشک‌های ایران به پایگاه نظامیان آمریکا؛ پس از پاسخ‌های دیپلماتیک ایران

دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: پاسخ‌های دیپلماتیک وزارت امورخارجه ایران به‌ آمریکایی‌ها بعد از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» بستر خوبی در عرصه سیاسی و بین‌المللی برای شلیک موشک‌های ایران به پایگاه نظامیان آمریکا فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبدالهیان» دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز یکشنبه در نشست ابعاد سیاسی و راهبردی پیامدهای ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران افزود: ترور سردار سلیمانی برای قدرت‌نمایی رئیس جمهوری آمریکا و تیم اطراف او بود و اگر این اقدام با قدرت‌نمایی ایران پاسخ داده نمی‌شد، آمریکایی‌ها قدرت می‌گرفتند.
امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه غرب آسیا پس و پیش از ترور سردار سلیمانی با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: غرب آسیا پس از ترور سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها خوش آب و هوایی نیست و آمریکایی‌ها نمی‌توانند به راحتی در این منطقه خیمه بزنند.
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل درباره مراسم تشییع سردار سلیمانی نیز گفت: در مراسم تشییع و نماز سردار سلیمانی  رهبران و سران گروه‌های مقاومت و فلسطینی حضور داشتند زیرا سردار سلیمانی هیچ گاه آرمان فلسطین را فراموش نکرد.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه