مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بندهای ساز و کار حل اختلاف برجام ابهام دارد
(last modified 1398-11-01T04:21:34+00:00 )
دلو 01, 1398 08:51 Asia/Kabul
  • «جوزپ بورل»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
    «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید اقدام ضد برجامی تروئیکای اروپی به علت ابهام در بندهای ساز و کار حل اختلاف بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت: بند مربوط به ساز و کار حل اختلاف در توافق هسته‌ای روشن نیست و به همین دلیل طرف‌ های حاضر از جمله تروئیکای اروپایی در حال رایزنی در خصوص نحوه اجرای این بندها هستند.

بورل در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل افزود: سه کشور اروپایی عضو برجام تاکید دارند که راه اندازی مکانیسم حل اختلاف در این توافق برای حفظ آن است و قصد جایگزین کردن برجام را با توافق دیگری ندارند.

آلمان، بریتانیا و فرانسه بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در 18 ثور 1397 وعده دادند که با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند اما هیچ اقدام عملی و موثر در این زمینه انجام ندادند.

تروئیکای اروپایی سه شنبه گذشته (24 جدی) با انتشار بیانیه‌ای، مکانیسم حل اختلاف برجام را فعال کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه با اشاره به رفتار ناموجه و غیرقانونی اروپایی‌ها در قبال برجام اعلام کرد: اگر پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع شود، خروج تهران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی / NPT) مطرح خواهد بود.

 

کلیدواژه