موسوی:حضور پر صلابت و نفوذ معنوی ایران در منطقه تداوم خواهد داشت
(last modified 1398-11-02T12:48:41+00:00 )
دلو 02, 1398 17:18 Asia/Kabul
  • موسوی:حضور پر صلابت و نفوذ معنوی ایران در منطقه تداوم خواهد داشت
    موسوی:حضور پر صلابت و نفوذ معنوی ایران در منطقه تداوم خواهد داشت

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه دشمن با ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در صدد کاهش نفوذ و حضور ایران در منطقه است،گفت: حضور پر صلابت و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه تداوم خواهد داشت.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در برنامه "بحث روز" رادیو ایران درباره ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ترور این فرمانده والا مقام خسارتی جبران ناپذیر است، اما برکات خون این شهید انرژی عظیمی را در دنیا تخلیه کرده و در مناطق مختلفی از سراسر دنیا مردم خودجوش مقابل سفارتخانه‌های آمریکا اقدام تروریستی این رژیم را محکوم کردند.
موسوی با بیان اینکه اولین ثمره خون شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش درخواست یکپارچه دولت و ملت عراق برای خروج نظامیان متجاوز آمریکایی از خاک این کشور بود، گفت: مجلس عراق قانونی تصویب کرد که مورد حمایت دولت و ملت ایران و خواسته همه ملت‌های منطقه است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه ریشه همه بی ثباتی‌ها، درگیری‌ها و تفرقه‌ها دخالت بیگانگان در منطقه است، افزود: حضور آمریکا و متحدانش در منطقه جز نفرت و جنگ و خونریزی به همراه نداشت.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد جمعه (13 جدی) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه