روحانی: روابط ایران و روسیه با وجود فشارهای آمریکا، رو به پیشرفت است
(last modified 1398-11-08T04:33:06+00:00 )
دلو 08, 1398 09:03 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط ایران و روسیه با وجود فشارهای آمریکا، رو به پیشرفت است
    روحانی: روابط ایران و روسیه با وجود فشارهای آمریکا، رو به پیشرفت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران و مسکو را رو به توسعه و پیشرفت دانست و تاکید کرد: با وجود فشارهای آمریکا، ایران و روسیه روابط خود را بیش از پیش توسعه خواهند داد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصردوشنبه در دیدار «ویچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه، با تاکید بر اهمیت نقش پارلمان‌ها در توسعه و تعمیق روابط کشورها، ابراز امیدواری کرد: همه توافقات ایران و روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک هر چه سریعتر در مرحله اجرا قرار گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه ایران خواستار ثبات منطقه است، افزود: روابط سه جانبه ایران ، روسیه و چین و برگزاری مانور مشترک در دریای عمان به این معنی است که سه کشور مصمم هستند روابط نزدیک تری با هم داشته باشند.

رئیس جمهوری ایران روابط با کشورهای منطقه اوراسیا را برای تهران بسیار مهم دانست و افزود: دولت روسیه همکاری خوبی در گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای اوراسیا داشته است.

رئیس مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار روابط خوب ایران و روسیه را حاصل تصمیمات روسای جمهور دو کشور دانست و افزود: پارلمان روسیه بر این باور است که تصمیمات دولت‌های دو کشور باید اجرایی شود تا روابط ایران و روسیه بیش از پیش در سطوح مختلف گسترش یابد.

«ویچسلاو والودین» همچنین با اشاره به برگزاری دومین کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های پارلمانی بین مجلس شورای اسلامی ایران و دومای دولتی روسیه افزود: مسئله کلیدی این کمیسیون،  توسعه روابط تجاری دو کشور بود که با افزایش دیدارها و جلسات در این خصوص، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس مجلس دومای روسیه که روز دوشنبه در صدر هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرد، پیش از این با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و در دومین کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های پارلمانی دو کشور شرکت کرد.

 

کلیدواژه