تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)
(last modified 1398-11-13T05:40:31+00:00 )
دلو 13, 1398 10:10 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)
    تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات وزیران صبح یکشنبه در با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشتند.

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

41 سال پیش در دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (اول فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود امام خمینی(ره) به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

کلیدواژه