دلو 18, 1398 11:42 Asia/Kabul
  • رمزگشایی از پهپاد جاسوسی آمریکا/ انتشار اطلاعات جدید حمله به عین الاسد، بزودی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه گفت: ایران هم اکنون با تمامی کدها و فرکانس های پهپاد آمریکایی "گلوبال‌هاوک" Global Hawk آشنایی دارد.

به گزارش پارس تودی، سردار سرتیپ پاسدار "امیرعلی حاجی زاده" در حاشیه رونمایی از قطعات جدید کشف شده از پهپاد "گلوبال‌هاوک" آمریکایی که 20 ژوئن پس از نقض حریم هوایی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان (جنوب ایران) توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران با سامانه پدافند موشکی بومی "سوم خرداد"منهدم شد گفت: این هواپیما مشخصات منحصر به فردی دارد و به واسطه پرواز در ارتفاع خیلی بالا قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت تاثیر قرار دادن مسیرهای هوایی پرواز کند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه ایران امروز با تمامی کدها و فرکانس های این پهپاد جاسوسی آشنایی پیدا کرده است اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون قادر است تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی اثر کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پهپادهای آمریکایی که تاکنون توسط سپاه پاسداران هدف قرار گرفته و یا کنترل شده‌اند نیز اشاره کرد و  گفت: ایران در حال حاضره بزرگترین کلکسین دار پهپادها در جهان است.

سردار حاجی زاده همچنین در خصوص پنهان کاری مقامات آمریکایی درباره تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار، غرب عراق  گفت: احتمال دارد که تا مدتی دیگر در رسانه ها بگویند که چند تن از نظامی های آمریکایی دچار مرگ خفیف مغزی شده اند.

سردار حاجی زاده افزود، به زودی اطلاعات جدیدی از این حمله منتشر خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه 8 ژانویه در پاسخ به  اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه آمریکایی "عین الاسد" را هدف قرار داد.

مقامات آمریکایی از جمله "دونالد ترامپ"، رئیس‌ جمهور آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه "عین‌الاسد" مدعی شده بودند هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.

وزارت دفاع آمریکا اما از آن زمان به بعد، به صورت تدریجی و قطره‌ چکانی، هم زخمی شدن نظامیان این کشور را پذیرفته و هم آمار مجروحان حمله موشکی ایران را افزایش می دهد.

رسانه‌های آمریکایی در هفته های اخیر به نقل از مقامات پنتاگون شمار نظامیان مجروح آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را به ترتیب 50، 34، 16 و8 نفر اعلام کرده‌اند.

بسیاری ارزیابی‌ها حاکی است انتقام موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی منجر شده، اما دولت این کشور هنوز قصد ندارد به این موضوع اعتراف کند.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران اعلام کرد در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

کلیدواژه