دیپلمات ایتالیایی: غرب پس از 40 سال نتوانسته انقلاب ایران را شکست دهد
(last modified 1398-11-24T11:53:29+00:00 )
دلو 24, 1398 16:23 Asia/Kabul
  • دیپلمات ایتالیایی: غرب پس از 40 سال نتوانسته انقلاب ایران را شکست دهد

به گفته سفیر سابق ایتالیا در عراق، مقاومت ایران مقابل کمونیسم و نظام سرمایه ‌داری به گونه ای بوده که غرب موفق به از بین بردن انقلاب نشده است.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی،"مارکو کارنلوس" سفیر سابق ایتالیا در عراق طی یادداشتی در این رسانه بریتانیایی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت که با گذشت چهل و یک سال از انقلاب، غرب هنوز نتوانسته این انقلاب را از ایران بگیرد.

سفیر سابق ایتالیا در عراق افزود، مخالفت سیستماتیک تهران با هژمونی غرب همچنان در سراسر منطقه طنین‌انداز است.

کارنلوس تصریح کرد که انقلاب سال 1357 در ایران، آمریکا را از یکی از دارایی‌های راهبردی برجسته‌اش در منطقه غرب آسیا محروم کرد.

دیپلمات ایتالیایی ادامه داد، انقلاب اسلامی ایران در نهایت مجموعه‌ رخدادهایی را در منطقه رقم زد که مشابه جنگ سی ساله قرن هفدهم در اروپا بود که البته یک تفاوت چشمگیر میان این دو وجود دارد و آن این است که انقلاب اسلامی ایران در غرب آسیا، هم‌اکنون به چهل‌ سالگی رسیده است و هیچ‌گونه نشانه‌ای از پایان یافتن آن وجود ندارد.

این دیپلمات اروپایی در پایان به ترور سردار شهید "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا اشاره کرد و نوشت؛ با مشاهده انبوهی از جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، به وضوح مشخص می‌شود که بسیاری از ایرانی‌ها، از این خیال واهی که آمریکا ناجی آنها خواهد بود، مبرا هستند.

چهل روز پیش(سوم ژانویه) نیروهای متجاوز ارتش آمریکا طی حمله ای پهپادی در فرودگاه بغداد، سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" و"ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق را به همراه هشت تن دیگر از همرزمانشان به شهادت رساندند.

کلیدواژه