ظریف: آمریکا با جهالت و اطلاعات غلط، غرب آسیا را تا آستانه جنگ پیش بُرد
(last modified 1398-11-26T04:21:05+00:00 )
دلو 26, 1398 08:51 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا با جهالت و اطلاعات غلط، غرب آسیا را تا آستانه جنگ پیش بُرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا با جهالت و اطلاعات غلط، غرب آسیا را تا آستانه جنگ پیش بُرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بامداد شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" NBC  آمریکا، با بیان اینکه «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در ماه ژانویه و در اوج بحران ترور و شهادت سردار سلیمانی، نامه‌ای نامناسب به ایران ارسال کرد، افزود: نامه پمپئو حاوی تهدیدهایی بود که تهران نیز پاسخ محکمی به او داد.
ظریف با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل شروع کردن بحران با ایران، پایان آن را منوط به عقب‌نشینی ترامپ دانست و تصریح کرد: آمریکا مسئول عواقب اقدامات خود است.
وزیر امورخارجه ایران با تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر کنترل تهران بر گروه‌های مقاومت عراقی یا لبنانی، افزود: سردار سلیمانی، پیش از ترور و شهید شدن، در تلاش بود تنش‌ها را در عراق کاهش دهد.
ظریف همچنین شامگاه جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درگفت وگو با خبرنگاران گفت: در صورتی که اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند، ایران نیز از روند کاهش تعهدات خود، باز خواهد گشت. 
وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با وزیران امورخارجه کرواسی، عمان، چین، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، اعضای سازمان الدرز The Elders (ریش سفیدان) و نخست وزیر کانادا نیز دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه