تخت روانچی در واکنش به ادعای ارسال تسلیحات ایرانی به یمن: کارزار دروغ پراکنی آمریکا ادامه دارد
(last modified 1398-11-26T05:29:34+00:00 )
دلو 26, 1398 09:59 Asia/Kabul
  • تخت روانچی در واکنش به ادعای ارسال تسلیحات ایرانی به یمن: کارزار دروغ پراکنی آمریکا ادامه دارد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد جمعه شب با رد ادعاهای مقامات آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات از ایران به یمن، این ادعاها را ادامه کارزار دروغ پراکنی آمریکا علیه ایران دانست.

به گزارش ایرنا، "مجید تخت روانچی" در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی درباره توقیف تسلیحات ارسالی به یمن و ادعای ارتباط آن با جمهوری اسلامی ایران نوشت، کارزار دروغ پراکنی آمریکا در مقابل ایران ادامه دارد.

"تخت روانچی" افزود، جدا از ادعا‌های پوچ مبنی بر توقیف سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن، ایالات متحده از گزارش سازمان ملل سوء استفاده می‌کند تا بگوید ایران، مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است. در واقع، این گزارش هیچ اشاره‌ای به مسئولیت ایران ندارد.

گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در امور یمن روز چهارشنبه منتشر شد که در آن، به موضوعاتی از جمله ارسال سلاح به یمن، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و دیگر مسائل مرتبط با یمن  اشاره شده اما در آن هیچ نامی از ایران آورده نشده است.

عربستان به همراه امارات و آمریکا  در ماه های اخیر تلاش های فراوانی کرده اند، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کنند.

این اتهام های بی‌اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مطرح می‌شود.

مقامات یمنی بارها تاکید کرده اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه